Škola
1. - 6. ročník

Poznáváme sebe i svět. Probouzíme a živíme zájem.

Děti k nám v každém věku chodí opravdu rády. Těší se na kamarády i na učitele.

S kamarády bádají, tvoří, sdílejí. Někdy se přitom hádají, ale vždy se pak dokáží domluvit. S učiteli je zábava a dětem rozumí. Cítí, kdy a jak inspirovat, kdy dát podporu k překonání překážky a kdy naopak prostor a čas.

Učitele nemá vést snaha přimět dítě, aby se něčemu naučilo, ale touha nechat v něm hořet světlo inteligence.
- Maria Montessori -

Rozvíjíme sebedůvěru, kreativitu, kritické myšlení a komunikaci.

Zkrátka to, co zvlášť v dnešní době pro život nejvíc potřebujeme. Učíme se spolu, živě, prakticky a v souvislostech. Zkoumáním a chybami, bez známek a srovnávání, bez tabule, učebnic a přetěžujících domácích úkolů.

Kdo jsme

Od roku 2014 jsme komunitní česko-anglickou Montessori školou s otevřenými vztahy s dětmi i rodiči a silným týmem učitelů, kteří svou práci dělají srdcem. V domácím prostředí vily se zahradou u Branického lesa se společně učíme a prožíváme každý den ve dvou věkově smíšených třídách pro 1. - 3. a 4. - 6. ročník.

Vše je zajímavé, když to miluji a ukazuji tak, aby to mohl vidět i druhý. V naladění na jeho svět a způsob vnímání a chápání. Když jsou děti a učitelé přáteli, učení jde s radostí a lehkostí.
Bára, třídní 4. - 6. ročníku

Jak se učíme

Inspirujeme

Prostředím plným zajímavostí otevíráme celý svět a necháváme děti ho zkoumat. Skrze Montessori pomůcky, badatelské projekty, skutečnou práci. Ve třídě, v přírodě, ve městě. Nejdéle v nás zůstává to, co jsme zažili, objevili, použili. Ne to, co jsme se slepě snažili uložit do hlavy.

Pověz mi a zapomenu, ukaž mi a vzpomenu si, nech mě se účastnit a pochopím.
- Konfucius -

Diskutujeme

Místo předkládání odpovědí učíme klást otázky. Místo řešení ukazujeme cesty, jak k nim dojít. Právě děti často nacházejí cesty a řešení nová. A právě tuhle kreativitu a odvahu řešit neznámé budou v dnešním světě opravdu potřebovat.

Vzděláváme děti pro svět, o kterém netušíme, jak bude vypadat. Kreativita je dnes stejně důležitá jako gramotnost.
- Ken Robinson -

Hledáme souvislosti

Místo oddělených informací zkoumáme vztahy mezi nimi. Propojujeme předměty a témata do příběhů a projektů, z nichž souvislosti přirozeně vyplývají. Souvislost je smysl, důvod, proč mě věc zajímá. A také klíč k učení, k přemýšlení o světě a skládání jeho mozaiky.

Pozorujeme a nasloucháme

Reagujeme na zájem, schopnosti i způsoby učení každého dítěte. Reagujeme na témata dětí a dáváme jim prostor se do nich ponořit. Místo hodin a rozvrhu ukazujeme a inspirujeme a děti následují, co je volá, a o to víc objevují. Zveme děti na své prezentace a ony nás zvou na jejich.

Milujeme chyby

Sdílíme své úspěchy i neúspěchy. Dáváme si pravdivou zpětnou vazbu a učíme se oceňovat své silné stránky i pracovat s těmi slabými. Chyba je zkušenost, nástroj učení a kreativity. Sebepoznání a přijetí je sebedůvěra, zdroj radosti a vývoje.

Když nejsme připraveni dělat chyby, nikdy nepřijdeme s ničím novým.
- Ken Robinson -

Spolupracujeme

Stejně jako doma nebo v práci se nerozdělujeme podle věku. Učíme se společně a vzájemně, mladší od starších i obráceně. V každodenní spolupráci řešíme odlišné názory, hledáme pochopení a konsensus. Pro pocit štěstí v životě potřebujeme naplňující vztahy, pro úspěch v práci otevřenost a spolupráci.

Když se nevyznáme ve vlastních emocích, nemůžeme rozumět druhým. Pak jakkoli jsme chytří, daleko se nedostaneme.
- Daniel Goleman -
Hledali jsme menší školu s individuálním přístupem, která ocení a rozvine silné stránky a podpoří ve slabých.

Školu, kam bude Ondrášek chodit rád, kde se bude cítit bezpečně. Ve Vrbičkách jsme ji našli a jsme za to vděční. Ceníme si přátelské atmosféry a otevřené komunikace. Líbí se nám množství pomůcek, krásné akce i pro rodiče, přirozená výuka angličtiny, projekty, které tvoří děti. Nemohli jsme vybrat lépe.

Andrea a Jindřich, rodiče prvňáčka
Baví mě dělat prezentace o tom, co mě zajímá. Líbí se mi, že nesedíme v lavicích, učíme se s pomůckami nebo i venku a učitelům říkáme jménem.

Všechno, co děláme, děláme zábavnou formou, ne že nám to učitelé jen řeknou. Když nás zajímá přírodověda, venku se toho dozvíme víc než z knihy. A je boží, že Tom nás učí třeba i jak zapálit oheň jen s nožem.

Aiden, páťák
S Vrbičkami jsme měli skvělé zkušenosti ve školce a zůstali jsme, protože si přejeme školu, kde děti respektují.

Kde se učí samostatně přemýšlet a jsou vedené přirozenou zvídavostí, ne autoritou a drilem. V chování dětí z Vrbiček vidím rozdíl oproti mnohým z klasických škol. Jsou víc spolupracující, empatické a vyzrálejší.

Martina, máma druháka
Mám ráda, že máme větší volnost v tom, co zrovna chceme dělat, na co se cítíme. A baví mě, že můžeme i vtipkovat.

Líbí se mi, že se k sobě chováme hezky a že když se pohádáme s kamarádkami, učitelé nám to pomůžou vyřešit. Chci se ještě víc naučit zpracovávat svoje myšlenky do prezentací. A těším se na kavárnu v Roblíně!

Ema, páťačka

Praktické info

Rytmus dne

7.45 - 8.30
ranní družina
8.30 - 12.00
Výuka
Skupinová a individuální práce a projekty. Kombinace nabídky a doporučení učitelů a volby dětí, bez pevného rozvrhu a zvonění.
12.00 - 12.30
Oběd
12.30 - 13.30
Pobyt venku
Na zahradě, v lese, na hřišti.
13.30 - 15.00
Výuka
Mladší ročníky volný čas s učiteli. Osobní projekty, čtenářské, jazykové, tvořivé a pohybové dílny.
15.00 - 16.45
družina a kroužky

Stáhněte si náš kalendář školního roku.

Odpolední kroužky

palette
Keramika s americkým výtvarníkem Chrisem
brush
Rukodělný s textilní výtvranicí Markétou
theater_comedy
Dramatický s mladou divadelnicí Adélou
sports_martial_arts
Aikido s 6. danem Mirkem dědou „Bumbácem“

Další kroužky každý rok jiné dle aktuálních zájmů dětí.

Ceny kroužků od 1900 do 2600 Kč za pololetí.

Spolupráce s rodiči

  • Každodenní kontakt při vyzvedávání dětí
  • Informace a fotky v mobilní aplikaci Twigsee
  • Individuální konzultace s učiteli
  • Detailní slovní hodnocení na vysvědčení
  • Návštěvy a pozorování ve výuce
  • Večery, kde rodiče zažijí naše způsoby práce
  • Akce a oslavy pro rodiče i veřejnost
  • Přednášky a dílny rodičů o práci, zájmech, zkušenostech

Školné

13 700 Kč
měsíčně (září - červen)

Zahrnuje družinu od 1. do 5. ročníku. Nezahrnuje stravné a kroužky.

2 000 Kč
měsíčně / obědy

Stravné odpovídá 100 Kč na den. Dopolední svačina z domova, odpolední v družině vždy s výběrem zeleniny a ovoce. Obědy od Bionea.

Sourozenecké slevy:
7% sleva z ceny školného u druhého sourozence ve škole.
30% sleva z ceny školného u třetího sourozence ve škole.

Zápis

Do 1. ročníku každoročně přijímáme 10 dětí.

Zápis probíhá v dubnu. Předtím už od podzimu zájemcům umožňujeme a doporučujeme dopolední návštěvu obou rodičů s pozorováním výuky a rozhovorem s učiteli a následně jednodenní návštěvu dítěte.

Do ostatních ročníků přijímáme děti kdykoli během roku v případě volných míst. Přestupu předchází dopolední návštěva obou rodičů s pozorováním výuky a rozhovorem s učiteli a následně týdenní seznamovací pobyt dítěte.

Kontakty

Pro 1. - 3. ročník
Nicole Horová
nicole@willowtrees.cz
Pro 4. - 6. ročník
Barbora Perknerová
bara@willowtrees.cz
Akutní vzkazy
+420 606 715 202
Info k předání učitelům do 15.00
+420 773 882 534
Info do družiny od 15.00 do 17.00
Pro zájemce